1. Generelle Betingelser:

SælgerMB TimberIN (Herfra – ”SÆLGER”)

Rekvisitter:

Firma-kode: 302942267
Moms-kode: 100007531114
Adresse: Mickeviciaus str. 8 44312 Kaunas, Litauen
Mobiltelefon / Viber (gratis): Albert: (00370) 61913266
Mobiltelefon / Viber (gratis): Ruta: (00370) 69601967
E-mail: albert@timberin.com
Åbent: Mandag – fredag 8: 00-17: 00 h. (GMT +2: 00)

Kunde: En enkeltperson eller et firma som er villig til at købe SÆLGERENS produkt. (Herfra – “KUNDE”)

Varer/Pakker: Produktet som SÆLGEREN tilbyder.

2. Betalingsbetingelser:

SÆLGEREN acceptere alle store betalingsmetoder, såsom: bankoverførsel, kreditkort, hævekort, og PayPal overførsel. I tilfælde hvor firmaets egne leveringschauffører leverer kan kontante betalinger være mulige. Kontakt os for yderligere information. Ekstra omkostninger såsom valutaomregning dækkes af KUNDEN. Ekstra omkostninger som skyldes gebyrer på PayPal, kreditkort, eller hævekort dækkes halvt af KUNDEN og halvt af SÆLGEREN.

Normalt er et minimumsdepositum på 30% opkrævet på ordrer og resten af prisen skal betales senest 7 dage inden leveringen tager sted. Den detaljerede kontrakt mellem begge parter er underskrevet og fakturaen er sendt. Før restsummen betales skal SÆLGEREN sende billeder af det endelige produkt.

3. Levering:

SÆLGEREN forsyner og leverer varer til hele Europa og visse lande udenfor Europa.

Levering sker som regel via. stor varevogn eller flade trailere. KUNDEN sørger selv for at sikre at disse muligheder er acceptable. Chauffører er hjælpsomme og (hvis muligt) hjælper med at læsse varerne af og bære dem til deres destination. Det antages som regel at aflæsning af varer er på KUNDENS eget ansvar. Normalt kan pakkerne aflæsses af 4-5 stærke men. Hvis dette ikke er muligt, så skal KUNDED selv arrangere at have en gaffeltruck (især når det gælder en sauna) til stede.

Hvis der er visse vanskeligheder ved at få adgang til et område, så er KUNDEN ansvarlig for at informere SÆLGEREN inden varerne forlader fabrikken. Hvis KUNDENundlader at gøre dette vil KUNDEN blive holdt ansvarlig for alle vanskeligheder som disse forhindringer forårsager.

Leveringsperioden diskuteres som regel inden ordren placeres. Det er som regel indenfor 4-5 uger.

Pakken er SÆLGERENS ansvar indtil varevognen ankommer til KUNDENS adresse. Under transport er varerne forsikrede af CMR (Convention on the Contract for the International Carriage of Goods by Road). Så snart pakken er blevet leveret til KUNDENS adresse er den dennes ansvar og SÆLGEREN er ikke længere ansvarlig for bortkomst eller ødelæggelse.

4. Accept og Returnering:

Varerne skal inspiceres før de aflæsses. Manglende dele eller ødelæggelse som resultat af transportering skal dokumenteres i forsendelsesdokumentet (CMR), hvilket skal scannes og sendes til den ansvarlige person på SÆLGERENS side (i max 5 arbejdsdage). Hvis pakken ikke lever op til forventning, tag kontakt til os, og vi vil gøre vores bedste for at løse problemet. Hvis vi ikke kan gøre dette til en tilfredsstillende standard, så refunderer (i max 14 arbejdsdage, hvis produktet ikke er blevet anvendt). Leveringsbeløbet kan ikke refunderes. Pakken skal være pakket på samme måde som den blev leveret – lodret på en Europalle, spændt til med plastikbælter. KUNDENdækker selv omkostningerne ved returnering. (Gælder ikke for virksomheder).

5. Garanti:

Garanti: Vi giver en speciel garanti til KUNDEN i kontrakten som underskrives af begge parter. Vilkår og betingelser for garantien forklares i kontrakten. Garantien starter når restsummen er betalt.

Trævarer:

KUNDEN accepterer at træ er et naturligt materiale. Vær venligst informeret om at træ har korn og knuder som er forskellige ved hvert produkt, da varerne er håndlavede. Som et naturligt produkt reagerer træ til atmosfæriske forhold – det kan både udvide og skrumpe. Synlig opdeling af træet kan se når det udvider og skrumper alt efter hvordan luftfugtigheden og temperaturen er. Disse forandringer er naturlige. Dog bør det noteres at naturlige træændringer ikke påvirker træets integritet, så garantien dækker hverken opdelinger eller revner i træet.

Varerne som SÆLGEREN leverer er naturlige, håndlavede produkter, og der vil derfor være variationer i produktets egenskaber fra tid til tid.

Hvis en fiasko tydeligvis er forårsaget af SÆLGEREN (dette gælder kun alle fiaskoerne som noteres i udsendelsesdokumentet (CMR) indenfor 1 uge efter enhedslast) og KUNDEN kan finde en lokal reparatør, så dækker SÆLGEREN reparationsomkostningerne via. faktura.

6. Moms Politik:

Alle priserne på vores hjemmeside er inklusive 21% VAT skat. Dette gælder ikke den norske hjemmeside.

Vigtigt:

  1. Spørgsmål: Jeg er fra et ikke-EU land (f.eks.: Norge eller Schweitz). Skal jeg betale dobbelt MOMS?
    Svar: Nej, du skal ikke betale dobbelt VAT. Vi fratrækker 21% fra priserne på vores hjemmeside.
  2. Spørgsmål: Jeg er fra et EU land (f.eks.: Frankrig, Tyskland, osv.). Skal jeg betale dobbelt MOMS?
    Svar: Nej, priserne på vores hjemmeside er inklusive VAT. Du vil ikke blive bedt om at betale ekstra VAT i dit land. Dette er i overensstemmelse med EU handelsregler.
  3. Spørgsmål: Jeg har en gyldig MOMS kode. Kan jeg få fakturaen med 0% MOMS?
    Svar: Ja, vi udsender gerne en faktura med 0% VAT:

Tjek om din VAT kode er gyldig her: http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=en

7. Force Majeure:

SÆLGEREN er ikke ansvarlig for manglende leveringen forårsaget af omstændigheder som er ude af dennes kontrol. Dette inkluderer (men er ikke begrænset til) strejker, terrorisme, krig, vejrforhold, udsving i udvekslinger, statslige forandringer, lovgivningsmæssige ændringer, og naturkatastrofer.